سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل نجات

آیا وقت آن نرسیده است که دلهای مؤمنان در برابر ذکر خدا و آنچه از حق نازل شده است خاشع گردد و مانند کسانی نباشند که در گذشته به آنها کتاب آسمانی داده شد،سپس زمانی طولانی برآنها گذشت و قلبهایشان قساوت پیدا کرد؛و بسیاری ازآنها گنهکارند؟

به جز من به دیگری هم علاقه پیدا می کند

حضرت سلیمان پیغمبر(ع ) گنجشکى را دید که به ماده خود میگفت : چرا از من دورى جسته و در مقابل خواسته هاى من تسلیم نمى شوى ، و اگر بخواهم : سراپا بارگاه و قبه سلیمان را با منقارم گرفته و بدریا مى اندازم !
حضرت سلیمان از سخن گنجشک به تبسم آمده ، و آن ها را به پیشگاه خود خوانده و گفت : چگونه میتوانى چنین کارى را انجام دهی؟ وآیا توان انجام چنین کاری را داری؟
گنجشک پاسخ داد: نمى توانم، ولى مرد گاهى خود را در مقابل زوجه اش بزرگ و توانا نشان داده . و بخاطر تعظیم و تزیین خود اظهاراتى میکند، و گذشته از اینها شخص محبّ در گفتار و رفتار و حرکاتش مورد ملامت واقع نمیشود.
حضرت سلیمان بگنجشک ماده فرمود: براى چه از اطاعت زوج خود سرپیچى کرده ، و خود را تسلیم او نمیکنى ؟ در صورتیکه او ترا دوست دارد.
گنجشک ماده گفت : او در محبت من راست نمی گوید، زیرا که بجز من بدیگرى هم علاقه و محبت پیدا میکند.
این سخن در قلب حضرت سلیمان (ص ) اثر شدیدى بخشیده و گریه و زارى نمود، و سپس مدت چهل روز از میان مردم کناره گیرى کرده و پیوسته از پروردگار جهان مسئلت مینوند: که محبت و علاقه او را خالص کرده و علاقه هاى دیگر را از قلب او خارج کند.

سوال:به نظرشما طلاق وخیانت همسران نسبت به یکدیگردرجوامعی که حجاب زنان کامل نیست بیشتراست یاجوامعی که زنان پوشیده ترهستند؟

 

 



[ شنبه 92/6/30 ] [ 3:15 عصر ] [ ستا ره ابوترابی ]

نظر